Współcześnie często mówi się, że „jeśli nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz„. W tym stwierdzeniu jest sporo racji, bowiem w dzisiejszych czasach trudno znaleźć osobę, która nie korzysta z najpopularniejszego portalu społecznościowego. Użytkownicy Facebooka używają go nie tylko w relacjach ze znajomymi, ale również w celu sprawdzenia interesującej ich firmy. Jak więc mogą zaufać marce, której tam nie ma?

Reklama na Facebooku żyje swoim życiem

Reklamowanie się na Facebooku ma ogromny potencjał ze względu na ilość użytkowników tego portalu, a także ze względu na ich możliwość podejmowania interakcji. Każda osoba posiadająca konto na tej stronie może polubić fan page lub samą reklamę, udostępnić ją, skomentować. Dzięki temu zwiększa się jej widoczność i trafia ona do coraz większego grona odbiorców. Efekt ten porównywalny jest do lawiny wywołanej zwykłą kulką ze śniegu – chwytliwa reklama w sieci może wywołać właśnie taką lawinę rozgłosu dla firmy, jednak musi być przemyślana, aby nie przyniosła niezamierzonych rezultatów.

Marketing na Facebooku jest elastyczny

Prowadzenie fan page i tworzenie reklam na Facebooku w sposób profesjonalny pozwala zmaksymalizować zyski i zminimalizować straty właśnie dzięki elastyczności oferty, która może trafiać wyłącznie do wybranego grona odbiorców. Witryna pozwala ograniczyć wyświetlanie oferty do konkretnych grup osób, na przykład z danej miejscowości lub w danym wieku, dzięki czemu zwiększa się szansa na zdobycie naprawdę zainteresowanego ofertą klienta. Poza tym, kampanie reklamowe uruchamia się po wpłaceniu określonej ilości środków. Kiedy ich brakuje, reklama zostaje wstrzymana. Nie ma więc mowy o żadnych długoterminowych zobowiązaniach. 

Budowanie świadomości marki

Właściwie największą zaletą prowadzenia fan page na Facebooku jest możliwość zbudowania wizerunku marki i przedstawienia go szerokiemu gronu odbiorców. Już samo założenie takiego konta i utrzymanie na nim względnej aktywności świadczy o tym, że firma stara się o klienta i zachowanie dobrych relacji. Warto jednak wykorzystać potencjał tego portalu, aby wyróżnić się na rynku. Pożądany rezultat da się osiągnąć natomiast jedynie systematycznie publikowanymi postami, które zainteresują klientów i przyciągną ich uwagę. Zabłysnąć w sieci można zabawnymi, poruszającymi lub intrygującymi wpisami, jednak to nie wystarczy, aby utrzymać uwagę „widzów”. Klienci bardzo często wchodzą bowiem w bezpośredni kontakt z firmą, komentują wpisy i oczekują odpowiedzi. Tutaj należy natomiast zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ wystarczy chwila nieuwagi, nieprawidłowo dobrane słowa, aby zaszkodzić wizerunkowi swojej marki w niemal nieodwracalny sposób. Internet bywa w takich przypadkach bezwzględny, dlatego prowadzenie fan page warto powierzyć profesjonalnej i doświadczonej w takich działaniach firmie. 

Reklama na Facebooku to ogromna szansa, ale także duże zagrożenie dla wizerunku marki. Jeśli nie mamy obycia w Internecie, lepiej nie zajmować się prowadzeniem fan page firmy samodzielnie, aby uniknąć strat finansowych i szkód związanych ze złą opinią w sieci.