Sklep internetowy ustala inne reguły kupowania niż w sklepach tradycyjnych. W internecie klient nie może dotknąć produktu, przymierzyć go, obejrzeć z każdej strony. Dlatego tak ważne są doskonałej jakości zdjęcia i dobre opisy. Nie wystarczy stworzenie sklepu internetowego i promowanie go w internecie. Ważne jest to co klient zobaczy po wejściu do niego.

Wygląd opisu

Właściwe opisy zwiększają sprzedaż, ale też wpływają pozytywnie na działania w zakresie SEO, dlatego warto się do nich przyłożyć. Wizualnie opis powinien być napisany dużą i czytelną czcionką, najważniejsze informacje powinny być pogrubione i wypunktowane. Przy dłuższych opisach warto podzielić tekst na akapity. Przydadzą się też ikony uzupełniające tekst.

Język korzyści

Tworząc opisy produktów należy przemyśleć jakie są potrzeby klienta. Nie wystarczy wymienić cechy produktu i jego zalety, bo podobną charakterystykę mają także produkty dostępne u konkurencji. Warto podkreślać te elementy, które są szczególnie ważne z punktu widzenia klientów. Korzystając z usług copywritera dobrze jest umożliwić mu zapoznanie się z produktami, a także z opiniami klientów.

Tekst

Sam opis powinien być napisany zrozumiałym, prostym językiem, do tego powinien być konkretny, bez zbędnych ozdobników i przymiotników. Należy unikać pustych określeń, które nic klientowi nie mówią jak „wysoka jakość” – wszystkie produkty są wysokiej jakości. Opis produktu musi też być zgody z prawdą, wszelkie kłamstwa lub próby manipulacji szybko wyjdą na jaw, a klienci stracą zaufanie do sklepu. Ważne jest też zastosowanie słów kluczowych, w tym fraz długiego ogona, ale teksty nie mogą być nimi przesycone. Pozycjonowanie strony jest ważne, ale opis ma być użyteczny przede wszystkim dla klienta, więc frazy kluczowe muszą się w nim pojawiać naturalnie.

Z pomocą dobrych opisów i zdjęć można skutecznie nakłonić klienta do zakupu. Jednak opis nie może być nachalny i musi dostarczać wszystkie niezbędne informacje do podjęcia decyzji zakupowej. Warto poświęcić czas na stworzenie dobrych opisów produktów, ponieważ mają one ogromne znaczenie.