Prowadząc działania w zakresie budowania pozytywnego wizerunku firmy warto wziąć pod uwagę wykorzystanie gadżetów reklamowych. Po pierwsze pomagają one kształtować pozytywne skojarzenia z firmą, a po drugie bardziej przykuwają uwagę niż masowa reklama, która dociera do wielu odbiorców jednocześnie.

Korzyści płynące ze stosowania gadżetów reklamowych

Każdy z nas lubi być obdarowywany. Otrzymując coś budzi się w nas wdzięczność, a także chęć zrewanżowania się. Tak jest zarówno w przypadku tradycyjnych prezentów od rodziny i przyjaciół, jak i w każdej innej sytuacji. Warto wykorzystać ten naturalny odruch z pożytkiem dla naszej firmy. W ten sposób można zapoczątkować budowanie lojalności klientów, pracowników czy partnerów biznesowych wobec naszej firmy. Bo choć przyjęło się uważać, że gadżety reklamowe są wyłącznie przeznaczone dla klientów, to w praktyce mogą być doskonałym podarunkiem również dla pracowników czy kontrahentów. Wszystko oczywiście zależy wartości gadżetów.

W jakie gadżety warto inwestować?

Przy zamawianiu idealnych gadżetów należy odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Po pierwsze jaki cel mają spełniać gadżety? Jeśli to ma być akcja promocyjna na imprezie plenerowej to potrzeba nam dużej ilości tanich gadżetów jak długopisy, balony, smycze, słodycze reklamowe. Przyda się też odzież z nadrukiem, w którą ubierzemy hostessy i promotorów. Możemy ją łatwo zaprojektować używając kreatora koszulek i innych gadżetów. Sprawdż: zaprojektuj koszulkę. Jeśli gadżety mają trafiać do naszych klientów to trzeba pomyśleć o czymś bardziej solidnym – kalendarz, kubek, firmowa maskotka, mogą być tu idealne. Drugie pytanie odnośnie gadżetów – do kogo mają trafić? Gadżet reklamowy, by mógł spełnić swoje zadanie musi ucieszyć drugą osobę i być jej przydatny. Dlatego trzeba przemyśleć komu i jakie upominki chcemy podarować. Można np. podzielić grupy klientów na segmenty w zależności od tego jak długo są naszymi klientami i jak często korzystają z naszych usług albo jakiej wartości zakupów dokonują. Można nawet wyodrębnić grupę klientów VIP. Na podobnych zasadach można podzielić partnerów biznesowych, pracowników etc. Trzecie kluczowe pytanie, to czy gadżety są związane z naszą branżą? O ile długopisy czy smycze są dość neutralne, o tyle ich moc jest w porównaniu z innymi gadżetami niewielka, bo będą się kojarzyć z nami tylko po logo, nazwie, kolorystyce. Jednak jeśli zastosujemy gadżety związane z naszą branżą dodamy do nich dodatkowy element wyróżniający. Firma ogrodnicza może rozdawać małe doniczki z logo firmy, warsztat mechaniczny – gadżety do samochodu z logo warsztatu, zakład fryzjerski personalizowane grzebienie lub lusterka.